Értesítés lejáró érvényességű okmányokról

Az érvényes Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező felhasználók automatikus okmány értesítést kérhetnek arról, ha személyi igazolványuk, jogosítványuk, forgalmi engedélyük vagy útlevelük érvényessége lejár, erről a rendszer a lejárat előtt három alkalommal is értesíti a felhasználót a regisztrációkor megadott email címen.

Kulcsszavak: okmány, értesítő, lejáró, útlevél, érvényesség, lejárt, lejárat, személyi, igazolvány, jogosítvány, vezetői engedély, értesítés, interaktív, okmány, értesítő

Az érvényes Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező felhasználók automatikus okmány értesítést kérhetnek arról, ha személyi igazolványuk, jogosítványuk, forgalmi engedélyük vagy útlevelük érvényessége lejár, erről a rendszer a lejárat előtt három alkalommal is értesíti a felhasználót a regisztrációkor megadott email címen.

A szolgáltatás minden Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező állampolgár számára ingyenes és a következő okmányok esetében használható:

• a kártyaformátumú személyazonosító igazolvány,
• a kártyaformátumú gépjárművezetői engedély valamint,
• a magánútlevél,
• gépjármű forgalmi engedély (műszaki érvényességi idő szerint)

A szolgáltatás alapértelmezetten aktiválva van, tehát az okmány értesítés automatikusan érkezik a regisztráció során megadott e-mail címre. 

Az alapértelmezés módosítása a https://ugyfelkapu.gov.hu/ oldalon belépve, a regisztrációs adatok menüpontban érhető el. 

A rendszer a személyi igazolványok, forgalmi engedélyek és vezetői engedélyek esetében az okmány lejárta előtt 2 hónappal, majd egy hónappal, végül a lejárat napján küld értesítést, míg az útlevelek esetében az első figyelmeztető emailt 6 hónappal a lejárat előtt kapja meg a felhasználó. A szolgáltatás akkor működik megfelelően, ha az okmányon feltüntetett személyazonosító adatok megegyeznek az Ügyfélkapu regisztrációs nyilvántartásában kezelt adatokkal.

Array

NISZ ZRT.